mandag 6. desember 2010

Lag din egen julekaffe

**** eldrids Julekaffe ***
1 pose kaffe
2-3 ts pepperkake krydder. 

Om du ikke finner det i butikken kan du lage
en blanding mellom nellik, ingefær, kanel og kardemomme. 

Hell i presskanne..(jeg synets den brygger best kaffe.) Og nyt med en lussebulle, eller pepperkakemuffins som du finner oppskrift på her  :)




Tips til julegave:

Lag en papirpose av litt gråpapir og dekorer den fint, hell så i julekaffen. Kjøp en 
presskanne, eller annet kaffe tilbehør. Og noen søte te lysholdere. Og jeg kan si det er en gave jeg selv hadde blitt veldig glad for:)

Ellers må jeg si meg stolt ferdig med pepperkakehus prosjektet. Jeg bruker sjelden å bli helt fornøyd. Og det er jeg nok ikke helt denne gangen heller. Men så langt det fineste jeg har laget,  kan jeg  tørre å påstå:)..Så da går det jo rette vegen!




Takk for nydelige blogger som jeg kan gå rundt å hente jule inspirasjon fra. Det er så herlig med desember! Da er det så mye fint her inne i bloglandia:)

Fin mandag til dere alle!

Klemmer

Eldrid

6 kommentarer:

  1. Jeg kan kjenne den deilige kaffelukten helt hit! Kjempesmart:) Skal lages i jula.

    Jeg er veldig imponert over pepperkakehuset ditt. Syns det ble rålekkert!

    :)

    SvarSlett
  2. så nydelig pepperkakehus du har "bygget" ;)
    klemmanu

    SvarSlett
  3. Oi, så utrolig nydelig pepperkakehus. Snakk om pepperkakebake mester!!;) Kanonflott som m\vi sier her i Roagaland.

    Tusen takk for fint tips til julekaffen:)

    Ønsker deg ei flott uke.
    Hilsen fra Lene

    SvarSlett
  4. Så mange gode julegavetips du har! Håper jeg får tid til å teste noen av de:) Og jeg syns da pepperkakehuset ble veldig bra! Ha en flott dag! Klem

    SvarSlett
  5. Oh - gingerbread spices in coffee?!? Sounds delicious. I will have to try it.

    Leigha

    SvarSlett
  6. For et NYDELIG pepperkakehus!!!! Du har all grunn til å vœre fornøyd! Ahh, jeg har store planer om å få bakt et i løpet av helgen..

    SvarSlett